Aerobik – jak ćwiczyć by schudnąć?

Wyróżnić możemy wiele form ćwiczeń, które pozwalają na szybką i efektywną redukcję wagi. Jedną z takowych, bez wątpienia jest aerobik. Ćwiczenia aerobowe, zwane również tlenowymi to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań na nadwagę.

Ćwiczenia aerobowe – zasady

Podstawową zasadą ćwiczeń aerobowych jest to, że mają charakter ogólnorozwojowy. Oznacza to, że podczas jednej sesji treningowej, angażujemy wiele grup mięśniowych (zarówno małych, jak i dużych).

Niezwykle ważnym jest również to, aby trening był realizowany przy dostosowanej intensywności. Ogólna zasada zakłada, że intensywność aerobiku musi być większa niż 60% i nie mniejsza niż 85% maksymalnego tętna danej jednostki. Jedynym odstępstwem od tej zasady są przygotowania (dotyczą osób, które do tej pory prowadziły siedzący tryb życia).

Bardzo istotne jest również to, aby ćwiczenia realizowane był przez okres czasu dłuższy, aniżeli 20 minut. Dzięki temu, rozpocznie się proces spalania tkanki tłuszczowej (organizm pozyskuje energię z tłuszczu dopiero po kilkunastu minutach intensywnego wysiłku).

Formy aerobowe, czyli ogromny wybór

Osoba, która rozpoczyna odchudzanie stoi przed ciężkim wyborem. Zarówno mnogość jadłospisów, jak i zróżnicowanych form ćwiczeń nie ułatwia wyboru. Podobnie jest z aerobikiem, który można realizować w kilkudziesięciu różnych wariantach.

W momencie kiedy korzystamy z klubu fitness – problem rozwiązuje się samoistnie, gdyż oferta dostosowywana jest indywidualnie przez instruktora. Inaczej sprawy się mają w przypadku, gdy pragniemy realizować zestaw ćwiczeń na własną rękę. Wówczas to warto zaopatrzyć się w pulsometr i na podstawie niego dostosować zarówno formę, jak i jej intensywność.

Warto przy tym zauważyć, że dobór formy aerobowej powinien opierać się także na zdolnościach fizycznych danej jednostki, wieku oraz budowie ciała.

Reasumując, fitness (aerobik) to doskonała forma na redukcję wagi. Nie mniej jednak – koniecznym jest dobór odpowiedniego zestawu (typu) ćwiczeń, by zmaksymalizować efekty odchudzania.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*