Jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha?

Brzuch to miejsce w okolicach którego odkłada się zwykle największa ilość tkanki tłuszczowej. Już nawet najmniejszą nadwagę można dostrzec właśnie na brzuchu. Co zrobić, aby szybki i efektywnie spalić tkankę tłuszczową z brzucha?

Odchudzanie brzucha to zadanie, które wymaga samodyscypliny i dosyć dużego wysiłku. Nie wystarczą zmiana nawyków żywieniowych, niezbędny jest również trening.

W zależności od ilości nadwagi, okres odchudzania może trwać od kilku tygodni do nawet kilku lat. Szacuje się, że średnia ilość tkanki tłuszczowej jakiej można się pozbyć w ciągu miesiąca (z całego ciała) wynosi od 1 do nawet 5 kilogramów.

Dieta odchudzająca

Zmiana nawyków żywieniowych w dążeniu do upragnionej sylwetki to zawsze krok numer jeden. Nie musisz stosować radykalnej diety, ważny aby zrezygnować ze wszelkiego rodzaju słodyczy, wysokokalorycznych produktów, smażonych potraw oraz fast-foodów.

Dieta odchudzająca musi być zdrowa. Nie warto stosować głodówek, gdyż mogą skutkować efektem jojo (spowalniają metabolizm). Zdecydowanie rozsądniej jest korzystać z jadłospisów indywidualnie zbilansowanych i pełnowartościowych.

Dietę warto uzupełniać suplementacją błonnika, czyli substancji odpowiedzialnej za prawidłową pracę organizmu. Według WHO (Światowa Organizacja Zdrowia), dziennie należy dostarczać nie mniej niż 20g i nie więcej niż 40g błonnika.

Trening odchudzający na brzuch

O ile w przypadku diety nie trzeba radykalnych zmian, o tyle w przypadku aktywności ruchowej – jak najbardziej. Aby zgubić nadmiary tkanki tłuszczowej z brzucha musimy wykazać się zaangażowaniem i samodyscypliną. Trening powinien być trudny i stanowić dla naszego organizmu spore obciążenie.

Zaleca się oprzeć plan treningowy ćwiczeniami o charakterze aerobowym (tlenowym), takimi jak bieganie czy jazda na rowerze. Uzupełenieniem treningu powinny być ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha:

  1. Skłony w leżeniu głową w dół
  2. Unoszenie nóg w leżeniu na skośnej ławce
  3. Unoszenie nóg w podporze
  4. Skręty tułowia
  5. Skłony boczne
  6. Skłony boczne na ławce

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*