Jak schudnąć – dieta

Nadmierne gromadzenie się tkanki tłuszczowej wywoływane jest głównie poprzez złe nawyki żywieniowe. Dostarczanie organizmowi przetworzonych, bogatych w niezdrowe tłuszcze i węglowodany proste produktów sprawia, że niemal co druga Polka ma spore zastrzeżenia co do swojej figury.

Jak temu zaradzić? Przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze. Trzeba jednak pamiętać, że pozbywanie się tkanki tłuszczowej jest znacznie trudniejsze, aniżeli jej budowanie. Stąd też – należy uzbroić się w cierpliwość.

Jak schudnąć – dieta

Na życzenie naszych czytelniczek pojawiające się w poprzednich artykułach publikujemy ciekawe rozwiązanie dietetycznym, jakim jest poniższa dieta:

Posiłek nr 1 (godz 6.00)

  • pieczywo pełnoziarniste (2 kromki)
  • dowolne warzywo
  • gotowane jaja (3 szt)

Posiłek nr 2 (godz. 9.00)

  • filet z piersi z kurczaka (150 gr)
  • pieczywo pełnoziarniste (2 kromki)

Posiłek nr 3 (godz. 12.00)

  • brązowy ryż (80g)
  • filet z piersi z kurczaka (120g)
  • oliwa z oliwek (1 łyżeczka)

Posiłek nr 4 (godz. 14.30)

  • tuńczyk w sosie własnym (120g)
  • brązowy ryż (50g)

Posiłek nr 5 (godz. 17.00)

  • makrela wędzona (100g)
  • pieczywo pełnoziarniste (100g)

Posiłek nr 6 (godz. 20.00)

  • twaróg chudy (100g)

Godziny posiłków można edytować, ale należy pamiętać o zasadzie odstępów wynoszących około 2,5-3h. Kolejność posiłków powinna być zachowana.

Czy sama dieta wystarczy?

Odchudzanie to proces, który zachodzi tylko wtedy, gdy organizm zmuszany jest do korzystania z materiału zapasowego (spalamy więcej energii, aniżeli dostarczamy w postaci węglowodanów).

Dlatego też, niezwykle istotny jest trening, tj ćwiczenia odchudzające. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest trening biegowy, bowiem nie wymaga on praktycznie żadnej finansowej inwestycji, a okazuje się niezwykle skuteczny.

Oczywiście, równie dobrym rozwiązaniem jest aerobik, bieżnia czy jazda na rowerku stacjonarnym. Wszystko to, co zmusza nasz organizm do spalania energii przyczynia się do niwelowania tkanki tłuszczowej.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*