Jak schudnąć i nabrać mięśni?

Z powodu otyłości każdego roku umiera około trzech milionów osób. Ta szokująca statystyka sprawia, że coraz więcej osób podejmuje trudy odchudzania. O ile budowanie tkanki tłuszczowej przychodzi bardzo łatwo, o tyle pozbywanie się jej stanowi nie lada wyzwanie.

Temat odchudzania staje się niezwykle popularny wraz z początkiem każdego nowego roku. „Schudnąć” to jeden z najpopularniejszych celów noworocznych. W związku z tym, że styczeń za pasem – przedstawiamy artykuł dotyczący odchudzania.

Jak schudnąć i nabrać mięśni?

Spalanie tkanki tłuszczowej to proces niezbyt skomplikowany. Należy wytworzyć większe zapotrzebowanie na energię, aniżeli jej dostarczamy. Wówczas to, organizm zmuszony jest do pobierania energii z materiału zapasowego (tłuszczu). Prawda, że proste?

W związku z tym – kluczowymi elementami odchudzania jest dieta i aktywność fizyczna. Stworzenie planu treningowego oraz jadłospisu jest konieczne, by móc zrzucić zbędne kilogramy.

Skuteczna dieta na odchudzanie – jaka?

Choć w Internecie znaleźć można sporo różnego rodzaju jadłospisów określanych mianem „diety cud”, to w praktyce nie każdy z nich okazuje się tak skuteczny. Tak naprawdę, aby schudnąć nie potrzeba rewolucyjnych rozwiązań i specjalistycznych diet. Wystarczy tylko i aż zdrowo się odżywiać.

Dieta powinna być spersonalizowana. Należy dostosować bilans kaloryczny i odżywczy dla swojego zapotrzebowania (tryb życia, waga, wzrost i inne czynniki). Posiłki powinny być oparte na pełnowartościowym białku i węglowodanach złożonych. Podawane tłuszcze powinny być zdrowe, sugerujemy korzystać z oliwy z oliwek.

Aktywność fizyczna – jaki rodzaj treningu wybrać?

Diecie powinna towarzyszyć aktywność fizyczna. Trening pozwoli nie tylko spotęgować efekty dobrego jadłospisu, ale także uwidocznić mięśnie i zwiększyć ich objętość. Dzięki temu figura będzie jeszcze bardziej atrakcyjna.

Wybór aktywności fizycznej zależy od predyspozycji indywidualnych. Należy jednak pamiętać, by trening opierał się głównie na ćwiczeniach aerobicznych (pływanie, bieganie, steper). Dla osób u których siedzący tryb życia gości od wielu lat zaleca się start z mniej wymagającym fizycznie nordic walking.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*