Odchudzanie bez kitów

W Internecie: na blogach, forach i portalach traktujących o urodzie można znaleźć wiele różnego rodzaju publikacji na temat odchudzania. Niestety, lwia część materiałów w sieci jest reklamą tabletek odchudzających lub ich poziom merytoryczny jest bardzo niski.

Specjalnie dla naszych czytelników przedstawiamy artykuł zatytuowany: odchudzanie bez kitów, którego celem jest obnażenie wszelkich kłamstw, które serwowane są Wam w innych publikacjach.

Psychologia odchudzania

Niezwykle mało materiałów można znaleźć na temat psychologii odchudzania, a w naszej ocenie jest to temat niezwykle istotny. Na niepowodzenia i zaniechanie walki o lepszą sylwetkę zdecydowanie rzadziej mają wpływ ograniczenia fizyczne lub finansowe, aniżeli czynniki psychogenne. Poddajemy się przy pierwszym lepszym kryzysie. Przegrywamy walkę z pokusami i lenistwem, gdyż jesteśmy nieodpowiednio przygotowani mentalnie.

Rozwiązanie: stwórz szczegółowy plan, wyznacz cele i koniecznie wszystko zapisuj. Nagradzaj się za udane tygodnie, miesiące. To wzmoży Twoją motywację i pozwoli walczyć o lepsze „ja”.

Dieta – zmiana nawyków żywieniowych

W sieci znajdują się tysiące różnych jadłospisów. Spora część z nich tworzona jest przez totalnych amatorów, dlatego też trudno ufać tego typu dietom. Owszem, w sieci można znaleźć także wiele zdrowych rozwiązań, ale aby móc ocenić, która dieta jest odpowiednia – potrzebujesz wiedzy na temat odchudzania.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze założenia diety odchudzającej:

  • jadłospis powinien składać się z minimum pięciu posiłków
  • konsumpcja musi następować regularnie
  • pomiędzy posiłkami powinny być zachowane przerwy wynoszące 2-3 godziny
  • jakakolwiek forma podjadania jest wykluczona
  • dieta jest pełnowartościowa, a jej bilans odpowiedni dla danej wagi
  • opiera się na składnikach, których podstawowe wartości odżywcze są pełnowartościowe (białko), złożone (węglowodany)
  • nie zawiera niezdrowych tłuszczy (wykorzystuje głównie oliwę z oliwek, oleje roślinne)

Zdrowa dieta to podstawa. Jeśli nie znalazłaś nic, co będzie odpowiadało wyżej wymienionym założeniom przy jednoczesnym spełnieniu Twoich smakowych warunków skorzystaj z usług dietetyka. Przygotowanie jadłospisu przez profesjonalistę to koszt oscylujący w granicach 100zł.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*