Odchudzanie w menopauzie

Kobiety w czasie klimakterium borykają się z wieloma niezbyt przyjaznymi defektami organizmu. Jednym z nich jest wzmożona podatność na tycie. Zdarza się tak, że po kilkuletnim okresie menopauzy Panie potrafią przytyć kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt kilogramów.

Wynika to przede wszystkim z zaburzeń hormonalnych, osłabienia metabolizmu, licznych zachcianek i zdecydowanie większego apetytu. Jak się temu przeciwstawić? Jak poradzić sobie z tyciem w czasie menopauzy?

Odchudzanie w menopauzie

Otóż, dojrzały wiek nie ogranicza nas w takim stopniu, abyśmy nie mogli podjąć próby odchudzania. W dzisiejszym artykule przedstawiamy – krok po kroku, jak schudnąć w czasie menopauzy i/lub nie dopuścić do nadwagi.

Na początek – motywacja

Z racji tego, że odchudzanie to proces złożony, który wymaga od nas zaangażowania i dyscypliny, to musimy posiadać sporo motywacji, by wytrwać w jego realizacji. Należy bezwarunkowo o to zadbać, a nie liczyć na cud. Wszakże, problemy natury psychologicznej (brak determinacji, poddawanie się przy pierwszym kryzysie) są najczęstszą przyczyną niepowodzeń w przypadku metamorfoz sylwetek.

Aby motywacja zawsze była naładowana do maksimum – potrzebujesz niewiele. Wystarczy dokładnie określić swój cel oraz wypunktować wszystkie założenia do spełnienia. Za prawidłową realizację założeń (np. W okresach tygodniowych) wyznaczaj nagrody. To może być pójście do kina, zakup nowego ciuchu lub np. bomba kaloryczna w postaci pizzy. Celem zwiększenia motywacji możesz również porozmawiać o swoich planach z bliskimi. Dzięki temu dojdzie do kontroli zewnętrznej, która może się przydać w momentach kryzysu.

Dalej – trening i dieta

Dwa kluczowe elementy odchudzania to dieta oraz trening. To właśnie te dwa procesy są odpowiedzialne za spadek masy mięśniowej.

Jadłospis powinien być zdrowy. W okresie klimakterium jest to niezwykle ważne, gdyż organizm ze względu na swoje liczne przemiany musi być utrzymywany w jak najlepszej kondycji. Bilans kaloryczny i odżywczy diety dostosować należy do własnych uwarunkowań (wskaźnik BMI, tryb życia).

Trening, tudzież aktywność fizyczna oparty powinien być przede wszystkim na ćwiczeniach typu bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Musi być wyczerpujący i generować spore zapotrzebowanie energetyczne. Dla osób u których motoryka organizmu nie jest najlepsza, zaleca się wykorzystanie nordic walking, celem odbudowy kondycji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*